حمایت اعضای یوفا از برگزاری جام جهانی قطر در زمستان

هنوز در مورد اینکه برگزاری رقابت ها در چه ماهی کمترین تاثیر را روی تقویم رقابت های اروپایی دارد، توافقی به دست نیامده است

54 عضو اتحادیه فوتبال اروپا، یوفا، از برگزاری رقابت های جام جهانی 2022 قطر در فصل زمستان حمایت کردند.

نشست روسای اتحادیه های فوتبال کشورهای اروپایی امروز در کرواسی برگزار شد و بعد از بحث در مورد زمان برگزاری رقابت های جام جهانی 2022، به این نتیجه رسیدند که امکان برگزاری این رقابت ها در فصل تابستان در قطر که دمای هوا به 50 درجه می رسد، امکان پذیر نیست.

جیم بویس، نایب رئیس بریتانیایی فیفا، به بی بی سی گفت:" نتیجه گیری این جلسه این بود که جام جهانی قطر نمی تواند در قطر برگزار شود.

همه اعضا در این مورد با هم موافق بودند."

علی رغم این توافق در مورد ضرورت تغییر زمان برگزاری رقابت ها جام جهانی به زمستان، هنوز در مورد اینکه برگزاری رقابت ها در چه ماهی کمترین تاثیر را روی تقویم رقابت های اروپایی دارد، توافقی به دست نیامده است.

اتحادیه فوتبال بریتانیا پیشنهاد داد تا این رقابت ها در نووامبر برگزار شود اما یوفا معتقد است که بهترین زمان برای برگزاری این رقابت ها، ماه ژانویه است؛ زمانی که رقابت های چمپیونزلیگ تعطیل است.

بویس در این مورد گفت:" هنوز 9 سال زمان باقی مانده است. کمیته اجرایی فیفا باید جلسه ای برگزار و راه حلی برای این موضوع پیدا کند."

فیفا قرار است برای برری این مسئله، روز 3 اکتبر جلسه ای تشکیل بدهد.